29.01.2020 Persconferentie op de internationale Neuenbergse speelgoedbeurs

Samenwerking tussen PIKO en idee+spiel vanaf 01.02.2020

In het kader van de 71e internationale speelgoedbeurs in Neurenberg kondigde de Sonnebergse modelspoorfabrikant PIKO op 29 januari op een speciaal bijeengeroepen persconferentie met idee+spiel, de qua omzet krachtigste vakhandel fusie dop het gebied van modelspoor aan. De samenwerking vindt plaats in het kader van de centralisering van idee+spiel vanaf 01.02.2020.

Tezamen met de idee+spiel bedrijfsleider Andreas Schäfer maakte PIKO eigenaar Dr. René F. Wilfer tegenover de aanwezige gasten bekend dat hij zich van de samenwerking hoopt e dat de tot dusver al excellente samenwerking met de EUROTRAIN handelaren voortaan met ondersteuning van idee+spiel verder te kunnen uitdiepen en uitbreiden om daarmee ook voor de komende jaren gemeenschappelijk een duidelijke groei te bereiken.

Door de tot dusverre al geïnformeerde EUROTRAIN-handelaars werd de nieuwe samenwerking erg positief ontvangen en erg omarmd. Enige handelaren uitten zich dat men zich er nu voor kunnen inzetten om PIKO naar de tweede positie op de continentaal-Europese modelspoormarkt te zetten. Modellen, kwaliteit, de goede prijs-prestatieverhouding, de betrouwbare leverbereidheid en goede customer service waren daarvoor al een solide basis.

Om deze verwachtingen te vervullen zullen aanvullend aan de geplande gemeenschappelijke marketingactiviteiten van PIKO en EUROTRAIN nog in het jaar 2020 attractieve exclusieve modellen van PIKO bij de idee+spiel handelspartners verschijnen.

Neurenberg, den 29 januari 2020

Dr. René F. Wilfer
Bedrijfsleider

v.l.n.r.: De heer Andreas Schäfer, bedrijfsleider idee+spiel, de heer Reiner Treder, manager productgroepen bij idee+spiel, de heer Dr. René F. Wilfer en de heer Jens Beyer (verkoopleider PIKO) verheugen zich over de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst tussen PIKO en idee+spiel.

Verdere indrukken vindt u hier:

Idee_und_Spiel.jpgIdee_und_Spiel_3.jpgIdee_und_Spiel_4.jpgPressemitteilung_Idee_und_Spiel.jpg