21.09.2020 Persbericht: PIKO stelt stageplaatsen zeker

De Corona-crisis bepaalt op dit moment het maatschappelijke en economische leven in Duitsland en heeft het leven van ons allen voor een groot deel veranderd..

Juist in deze uitdagende tijden is het des te belangrijker om jonge mensen een perspectief voor hun beroepstoekomst door het overeind houden van bestaande en het creëren van nieuwe stageplaatsen te bieden.

Zo starten ook in dit jaar twee nieuwe leerlingen hun beroepstraject bij PIKO Spielwaren GmbH als industriële medewerkster en procestechnicus voor kunststof en rubber – naast de al bestaande opleidingsbetrekkingen.

Daarmee worden bij PIKO op dit moment 8 jonge mensen (opleidingsaandeel ca. 5%) gerekend over alle jaargangen tot vaklieden of industriële medewerkers opgeleid. Zo bereiden zich 2 industrietechnici. 2 procesoperators, 1 werktuigbouwkundige en 3 industriële medewerkers zich voor op hun latere carrière. En PIKO heeft tos dusverre nagenoeg alle stagiaires na een succesvolle afsluiting van het examen een zekere arbeidsplaats aangeboden. Vele van de stagiaires zijn bij PIKO reeds werkzaam in een leidinggevende positie werkzaam.

Het creëren en behoud van de stageplaatsen is voor PIKO zowel een verplichting alsook een verantwoording tegenover de jonge mensen en gelijktijdig een investering in de toekomst, alsus de bedrijfsleider van PIKO Spielwaren GmbH, de heer Dr. René Wilfer. Ook na Corona worden goed opgeleide medewerker van bijzondere betekenis zijn

De onderneming zet ook verder in op een continue kwalificatie en bevordering van de jonge professionals en wenst alle stagiaires een goede start in het nieuwe opleidingsjaar en veel succes met hun opleiding.

De technische leider, de heer Günther Heilmann, evenals de heer Dr. René F. Wilfer begroeten de stagiaires met hun trainers aan het beging van het nieuwe opleidingsjaar.